خیلی از اوقات ، پیش اومده که دچار حمله هکرها و یا نفوذ ویروس و تروجان از طریق نرم افزارهای مختلف شدیم ؛ اما به جای اینکه خونسردی خودمون رو حفظ کنیم ، کارهایی کردیم که کار هکینگ رو برای فرد سازنده ویروس ، راحت تر کرده .

در این پست ، روش هایی رو معرفی خواهیم کرد که احتمال نفوذ و سواستفاده تروجان ها رو از سیستم شما ، به حداقل میرسونه

1. چک کردن تسک منیجر : با استفاده از کلیدهای ترکیبی Control+Alt+Delete ، تسک منیجر رو باز کنید ؛ در قسمت Applications ، حتما چک کنید که چه برنامه هایی بصورت آشکار در حال اجراست ؛ همچنین ، در قسمت Processes هم چک کنید که برنامه مشکوکی از Cpu شما استفاده نمیکنه ( منظور از برنامه مشکوک ، برنامه هایی هستند که با User Name های متفاوت با نام کاربری سیستم شما و یا نام کاربری SYSTEM ، مشغول به استفاده از پردازنده سیستمتون هستند ؛ خصوصا اگه دیدید فایل مشکوک ، فرمت bat داشت حتما اسم و مقداری که از پردازنده استفاده میکنه رو چک کنید .


2. باز نکردن سایت های مشکوک : حتما برای دانلود یک محتوای خاص ، تا حالا به سایتی سر زدید که قبل از این ، به اون سایت سری نزده باشید ؛ و یا شاید از جمله افرادی باشید که از تبلیغات پاپ آپ ( تبلیغاتی که به محض کلیک روی محیط سایت ، در پنجره ای جدید باز میشن ) نفرت دارن ؛ برای جلوگیری از این کار ، از سایت های مطمئن استفاده کنید ؛ دو افزونه زیر رو برای مرورگر کروم و فایرفاکس ، میتونید دانلود کنید :( افزونه های ضد پاپ آپ هستند )


Pop-Up blocker برای گوگل کروم


Pop-Up blocker برای موزیلا فایرفاکس