روی یک لینک کلیک می کنید .منتظرید تا صفحه وبلاگی باز شود . ۱۰ ثانیه ، ۲۰ ثانیه ، یک دقیقه ، دو دقیقه ….خلاصه بالاخره باز می شود ، اما در کمتر از زمانیکه صبر کردید باز شود آن را می بندید . چرا ؟ چرا بعضی از وبلاگ ها یکبار مصرفند ؟


روی یک لینک کلیک می کنید .منتظرید تا صفحه وبلاگی باز شود . ۱۰ ثانیه ، ۲۰ ثانیه ، یک دقیقه ، دو دقیقه ….خلاصه بالاخره باز می شود ، اما در کمتر از زمانیکه صبر کردید باز شود آن را می بندید . چرا ؟ چرا بعضی از وبلاگ ها یکبار مصرفند ؟

سرعت ، زیبایی ، خوانایی ، مطالب گیرا ، ارتباط ذهنی با خواننده و … همه و همه در خوب جلوه دادن وبلاگ شما دخیل هستند .

ایرادات معمول وبلاگ های فارسی بشرح زیرند :
۱- زیاد کردن تعداد پست (post) های هنگام بالا آمدن وبلاگ : بطور متوسط ۷ پست در صفحه مناسب هست و بیشتر از آن فقط حوصله بیننده را سر می برد .
- اهمیت دادن به نظرات خوانندگان درباره نوشته هایتان
- داشتن وبلاگی به روز ؛ که حداقل هر ۳ روز یکبار به روز شود
- قرار دادن لینک آرشیو مقالات و مطالب مهم خودتان در صفحه اول وبلاگ
- استفاده از قالب و رنگ های متناسب با مطالب وبلاگتان
۲- قرار دادن عکس به تعداد زیاد : این کار سرعت باز شدن وبلاگ را شدیدا کم می کند و بیینده را بسیار منتظر لود شدن کامل صفحه می گذارد!
۳- قرار دادن عکس با عرض بزرگتر از عرض قالب وبلاگ : اینکار باعث می شود نوار اسکرول افقی صفحات استفاده شود که قالب را از ظاهر انداخته و کاربران را خسته می کند . عرض تصویر بیش از ۴۰۰ پیکسل معمولا مشکل زا می شود .
۴- استفاده از بک گراند مشکی و بطور کلی تیره : باعث خسته شدن چشم بیننده می شود و اشتیاق او را به خواندن وبلاگ کم می کند .
۵- استفاده از فونت نوشته ها با سایز بزرگ و رنگارنگ : این کار ، جلوه حرفه ایی وبلاگ را پایین می آورد و اصطلاحا کلاس سایت شما رو از بین می برد و سایت کودکانه و فانتزی به نظر می رسد.
۶- استفاده از عکس هایی که نمایش داده نمی شوند : بعضی از سایت هایی که فضای رایگان ارائه می دهند ، فایل ها را پس از مدتی میزبانی ، از روی سایت خود حذف می کنند. عدم نمایش تصاویر باعث زشت شدن ظاهر سایت می شود و جلوه مناسبی ندارد.
۷- لینک های باطله : لینک هایی که هنگام کلیک باز نمی شوند ناامید کننده هستند. در ضمن این لینک ها امتیاز شما را در pagerank گوگل پایین می آورند . بطور ماهانه از وجود لینک هایی که در مطالب و قسمت های مختلف سایتتان به درستی آدرس دهی می شوند و سایت مقصد را باز می کنند اطمینان حاصل کنید!
۸- چپ چین بودن متن : اگر قالب وبلاگ شما مخصوص وبلاگ های فارسی طراحی نشده باشد (مانند قالب های اصلی بلاگر) ، این ایراد رخ می دهد. پس از قالب هایی استفاده کنید که پشتیبانان فارسی خوبی داشته باشند!
۹- کد های جاوا اسکریپت : بعضی ازین کد ها واقعا خسته کننده است و وقت بیننده را تلف می کند . مثل کدی که از شما اسمتان را میخواهد تا بالای صفحه نمایش دهد یا باز شدن یک پنجره هنگام بستن وبلاگ و یا نمایش چندین پیغام پشت سرهم ….
۱۰- کپی برداری از وبلاگ ها و سایت ها : با اینکار بیننده اعتماد خود را نسبت به مطالب شما از دست می دهد.